Thứ Sáu, 23 tháng 3, 2012

Nguyễn Lý Phương Ngọc/ Những triển lãm đầu tiên ở Mỹ.

 My First Exhibitions in the USA
.

I have been in the United State more than 10 months now. After going through some difficult challenges that a young and obscure artist in a foreign country is usually bound to face, I have finally found this moment to bring my paintings to the American audience.

My first U.S. exhibition was throughthe Eastside Association of Fine Arts Public Art Program – NguyễnLýPhươngNgọc, Deborah Frengand Jo Moniz from 01/15-04/15/2012 at OVERLAKE HOSPITAL CONFERENCE CENTER, Bellevue, Washington, USA.
Shortly thereafter, I was part of the Lunar New Year Exhibition of theEast Asia Library at the University of Washington, Seattle, Washington,USA.
My latest exhibition shows some of my newest paintings at Boom Noodle in Capitol Hill, downtown Seattle. Eleven of my paintings of variety sizes are there in a really warm, ambient setting.The public can enjoy my artworks here from 03/13-04/13/2012.
You can definitely say that any original disappointment I had is gone, replaced with the happiness of finding my works a few good homes open to the public eye.
Thank you!

Những triển lãm đầu tiên ở Mỹ.
.
Tôi đến xứ sở cờ hoa đã được hơn 10 tháng. Sau bao nhiêu khó khăn thử thách bước đầu đối với người họa sĩ trẻ vô danh nơi đất khách thì tôi cũng đã tìm được những cơ hội quí giá đầu tiên để đem tranh mình đến với công chúng.
Triển lãm đầu tiên của tôi là triển lãm nhóm chung với các họa sĩ trong EAFA : Nguyễn Lý Phương Ngọc, Deborah Freng và Jo Moniz từ 15/01-15/04/2012 tại OVERLAKE HOSPITAL CONFERENCE CENTER, Bellevue, Washington USA.
Sau đó là triển lãm mùa xuân tại thư viện Đông Á trường Đại học Washington, Seattle  tiểu bang Washington, tranh quốc họa Trung Quốc từ 12/2- hết tháng 4/2012.
Gần nhất là triển lãm loạt tranh mới nhất tại Boom Noodle ở Capitol Hill- trung tâm Seattle, tiểu bang Washington. Với 11 bức lớn nhỏ được treo rải rác xung quanh không gian ấm cúng của nhà hàng, công chúng có thể thưởng thức các tác phẩm của tôi mỗi ngày từ 13/03-13/04/2012.
Những thất vọng đã được đẩy lùi, nhường chỗ cho sự vui mừng hạnh phúc khi tranh của tôi dần được chấp nhận trong mắt công chúng. 
Xin cảm ơn mọi người. 

At OVERLAKE HOSPITAL CONFERENCE CENTER,
Bellevue, Washington, USA.
.








Lunar New Year Exhibition of theEast Asia Library at the University of Washington, Seattle, Washington,USA 




Boom Noodle in Capitol Hill, downtown Seattle 





.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét